Pilska Karta Miejska (PKM) jest jedynym nośnikiem umożliwiającym zakup biletów okresowych. System PKM udostępnia jednocześnie możliwość korzystania z elektronicznej portmonetki (EP).
Pasażer, wsiadając do autobusu, zbliża swoją kartę do kasownika w celu zarejestrowania przejazdu w oparciu o bilet okresowy lub w celu dokonania opłaty za przejazd jednorazowy z elektronicznej portmonetki.
Jeżeli na karcie jednocześnie zakodowany jest bilet okresowy oraz znajdują się środki na EP, system w pierwszej kolejności zarejestruje przejazd na podstawie biletu okresowego. Jeżeli w danym dniu lub na danej linii bilet okresowy nie obowiązuje system, korzystając ze środków EP, zarejestruje przejazd na podstawie biletu jednorazowego - zgodnie z obowiązującą taryfą, uwzględniając ulgę przysługującą pasażerowi. Środki znajdujące się na elektronicznej portmonetce nie tracą ważności. Bez względu na zmianę taryfy przewozowej zawsze można z nich skorzystać do wysokości salda.
Wniosek o wydanie imiennej Pilskiej Karty Miejskiej można złożyć wyłącznie w Biurze Obsługi Klienta przy al. Piastów.
Bilet on-line to internetowy kanał dystrybucji biletów. Jeżeli posiadasz już swoją kartę PKM możesz kupić bilet okresowy lub doładować elektroniczną portmonetkę przez stronę internetową nie wychodząc z domu. Płatności dokonasz przelewem on-line lub kartą płatniczą.
Poza opisaną powyżej sprzedażą biletów przez Internet, kartę miejską można doładować również w Biurze Obsługi Klienta przy al. Piastów oraz w siedzibie MZK Piła przy ul. Łącznej.