Otrzymałeś „opłatę dodatkową”?
Podczas kontroli nie miałeś przy sobie dokumentu uprawniającego do ulgi lub biletu okresowego?
- Bilet lub dokument którego nie miałeś w czasie kontroli należy okazać w ciągu 7 dni w biurze Działu Sprzedaży i Marketingu przy ul. Łącznej 4 w Pile.
- Na tej podstawie, po zapłaceniu opłaty manipulacyjnej (10% nałożonej opłaty dodatkowej) sprawa zostanie zakończona.
Nie miałeś ważnego biletu na przejazd i opłata dodatkowa jest zasadna?
Ureguluj należność w terminie 7 dni, wpłaty można dokonać:
- na konto MZK Piła Sp. z o. o., ul. Łączna 4, 64-920 Piła,
PKO Bank Polski SA nr 58 1020 4027 0000 1402 1373 5651
w tytule wpłaty należy wskazać nr opłaty dodatkowej z blankietu oraz imię i nazwisko,
- w kasie MZK Piła Sp. z o. o. ul. Łączna 4 w Pile,
- w Biurze Obsługi Klientów lub
Nie jesteś w stanie jednorazowo uiścić opłaty dodatkowej?
- Możesz w terminie 7 dni od daty nałożenia opłaty złożyć wniosek o rozłożenie nałożonej opłaty dodatkowej na raty. Wniosek o rozłożenie zadłużenia na raty można złożyć w biurze Działu Sprzedaży i Marketingu przy ul. Łącznej 4 w Pile.
Nie zgadzasz się z decyzją kontrolera o nałożeniu opłaty dodatkowej?
- Możesz w terminie 7 dni od nałożenia opłaty dodatkowej złożyć pisemne odwołanie od nałożonej opłaty dodatkowej na adres: Kontrola Biletów MZK Piła Sp. z o. o. ul. Łączna 4, 64-920 Piła.
- Odwołanie powinno zawierać następujące informacje: datę, imię i nazwisko, adres zamieszkania, tytuł oraz uzasadnienie zawierające kwestionowane okoliczności nałożenia opłaty dodatkowej, szczegółowe dane dotyczące zdarzenia (data, godzina, kierunek kursu i numer linii), wykaz załączonych dokumentów i podpis. Zastrzegamy sobie prawo wezwania do okazania oryginałów dokumentów, na które powołano się w odwołaniu.
- Zawarte w odwołaniu twierdzenia skonfrontujemy z kontrolerami. W razie potrzeby sprawdzimy przebieg zdarzenia na monitoringu wizyjnym znajdującym się w pojedzie, sprawdzimy przebieg podróży i działanie systemów w chwili zdarzenia. Na ich podstawie otrzymasz naszą odpowiedź dotyczącą uznania lub odrzucenia odwołania.
- Jeżeli nie akceptujesz treści otrzymanej odpowiedzi na złożone odwołanie, o którym mowa powyżej, możesz w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania, wnieść pisemne zastrzeżenia dotyczące jego rozstrzygnięcia, do Zastępcy Dyrektora ds. Ekonomicznych MZK Piła Sp. z o. o. ul. Łączna 4 w Pile.
Jeżeli we wskazanych terminach nie uiścisz opłaty dodatkowej ani podejmiesz żadnych kroków zmierzających do wyjaśnienia sprawy.
Wyślemy wezwanie do zapłaty, a jeśli ono nie przyniesie skutku sprawa trafi do służb windykacyjnych, które mogą:
- zgłosić osobę, jako dłużnika do Krajowego Rejestru Długów, co może uniemożliwiać dokonywanie zakupów na raty, zaciąganie kredytu, itp.
- skierować sprawę do windykacji do Kancelarii Prawnej,
- zlecić wizytę Windykatora Terenowego,
- skierować sprawę do Sądu Rejonowego, a przy dalszym braku zapłaty do Kancelarii Komorniczej, co znacznie zwiększy koszty postępowania.
Czy warto spóźniać się z zapłatą?
Nie! Szanuj czas i pieniądze.
Informujemy wszystkich pasażerów, którzy do tej pory nie uregulowali otrzymanych opłat dodatkowych, że niezależnie od daty ich wystawienia, postępowanie windykacyjne jest nadal prowadzone.