Pożegnanie Mercedesów

ilustracja21.07.2020

W dniu 21 lipca br. ostatni Mercedes opuścił zajezdnię Miejskiego Zakładu Komunikacji w Pile.

Wczoraj zakończyła się na dobre część historii MZK Piła - ostatni kurs Mercedesem.

Przedstawiciele Pilskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej zorganizowali spotkanie "Pożegnanie Citaro - 8 lat służby w MZK Piła". Podczas ostatniego kursu odwiedziliśmy miejsca, gdzie autobusy MZK nie zaglądały od lat, jak Gładyszewo / Schronisko, Dolaszewo, Kotuń, Warsztatowa, Aquapark i Byszki.

Zgodnie z powiedzeniem "bez gwiazdy nie ma jazdy" - Mercedesy to autobusy z klasą - komfortowe, przestrzenne, ciche, a jazda nimi była zawsze przyjema i dynamiczna.

Każdy Mercedes Citaro miał swoją historię i każdy się od siebie różnił.

Seria Mercedesów o numerach bocznych 405 - 408 to pierwsze, które MZK zakupiło w roku 2012. Wtedy były to autobusy młode, bo 9 letnie. Zostały kupione od firmy Nobina Norge, jeździły w regionie organizatora Opplands Trafikk, kursowały po mieście Lillehammer (Lillehammer, Norway).

Następny przyjechał do zajezdni pilskiego MZK #409. Wyprodukowany w roku 2004 był najmłodszym ze wszystkich Citaro w MZK. Wyróżniały go pomarańczowe kierunkowskazy oraz pełna klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej. Bardzo często można było go spotkać na liniach 16 i 50.

Ostatnie do taboru dołączyły #410 (rocznik 2000) i #411 (rocznik 1998 - najstarszy Mercedes), było to w roku 2014. Te dwa Mercedesy nigdy nie zostały przemalowane w barwy Piły - do końca jeździły czerwone. Był to wyjątek, bowiem MZK po zakupie pojazdów zwylke przemalowywał kupione autobusy w barwy biało-czerwono-zielone. Zostały kupione od upadłego już wtedy OLT Express. Jeździły na linii lotniskowej z centrum Gdańska na Lotnisko. Oba miały ciekawą historię, #410 pochodził z Monachium, a #411 pierwotnie kursował na ulicach Hamburga w barwach miejskiego przewoźnika HOCHBAHN, a po 5 latach służby w Hamburgu, kupiło go SWB Bus und Bahn z Bonn - tam spędził najwięcej czasu, jeżdżąc od 2003 do roku 2011.

Kasacje i wycofywanie Mercedesów z pilskiego taboru zaczęły się już w roku 2016. Z powodu awarii silnika pierwsze Citaro w Pile #405 - został zlikwidowany jako pierwszy. Następnie w roku 2018 wycofany został #408.

I mamy rok 2020 - żegnamy #406, #407, #409, #410, #411. Dzisiaj ostatni Citaro opuszcza bramy zajezdni MZK.

Odmładzamy tabor, kupujemy nowe, ekologiczne autobusy - dla bezpieczeństwa i komfortu naszych pasażerów !

ilustracja Wydrukuj stronę
X