Oto logo strony. Piękne ono jest
Powróć do: strona główna

Dostępność

Witryna internetowa

Dokładamy starań aby nasza strona internetowa była zgodna obowiązującymi przepisami prawa oraz standardami. Dbamy by była ona dostępna, przyjazna i czytelna dla wszystkich użytkowników oraz naszych klientów. Strona zbudowana z wykorzystaniem arkuszy styli jest responsywna i przystosowana do nawigacji za pomocą myszy oraz ekranu dotykowego. Zgodnie z naszą wiedzą strona winna być prawidłowo rozpoznawana przez programy do audiodesktrypcji. Nie wykorzystujemy w serwisie żadnych specyficznych skrótów klawiszowych mogących powodować konflikty z innymi programami. Staramy się by elementy graficzne zamieszczone na stronie posiadały wierne i dokładne opisy alternatywne. 

W nagłówku strony umieściliśmy przyciski umożliwiające wyświetlanie strony w wersji o wysokim kontraście oraz zmianę wielkości tekstu. Na każdej stronie znajduje się wyszukiwarka treści umożliwiająca szybkie znalezienie poszukiwanego zagadnienia. Poniżej nagłówka znajduje podręczne menu, zawierające łącza do wszystkich treści znajdujących się na stronie. 

Komunikacja

Pracownicy Biura Obsługi Klienta znajdującego się w Pile przy Alei Piastów oraz Punktu Obsługi Klienta znajdującego się w Pile przy ul. Łącznej 4 udzielą Państwu informacji w zakresie oferty komunikacyjnej oraz korzystania z naszych usług.

Uwagi i zastrzeżenia dotyczące świadczonych przez nas usług można zgłaszać osobiście w siedzibie spółki przy ulicy Łącznej 4, za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na naszej stronie lub telefonicznie pod numerem 67 213 97 31.

Uwagi dotyczące dostępności dokumentów znajdujących się na naszej stronie prosimy zgłaszać za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na naszej stronie lub telefonicznie pod numerem 67 213 97 36.

Nie mamy możliwości komunikacji PJM ani SJM.

Autobusy

Miejski Zakład Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Pile realizując zadania przewozowe wykorzystuje autobusy niskopodłogowe. Nasze autobusy są przystosowane do przewozu osób o ograniczonej mobilności oraz osób poruszających się na wózkach, przy czym zalecamy im korzystanie ze środkowych drzwi. Autobusy w środkowej części posiadają dostosowane stanowisko do przewozu wózka oraz łatwo dostępne oznaczone piktogramami bezpodestowe miejsca siedzące. 

Wszystkie nasze autobusy posiadają wewnętrzne tablice informacyjne, na których wyświetlany jest kierunek jazdy autobusu oraz informacja o aktualnym oraz następnym przystanku. Większość autobusów dysponuje systemami zapowiedzi wewnętrznych. Żaden z naszych autobusów nie ma funkcjonalności zapowiedzi zewnętrznej na przystanku.

Przygotowując dokumentację na kolejne autobusy zwracamy szczególną uwagę na to, by nowe pojazdy były wyposażone w systemy informacji wizualnej i dźwiękowej. 

Dystrybucja

Klientów korzystających regularnie z naszych usług zachęcamy do nabycia Pilskiej Karty Miejskiej za pomocą której można skorzystać z oferty biletów okresowych oraz Elektronicznej Portmonetki. Osoby posiadające Pilską Kartę Miejską mają możliwość samodzielnego zakupu biletów okresowych oraz doładowania Elektronicznej Portmonetki za pośrednictwem naszej strony internetowej.

W Biurze Obsługi Klienta, zlokalizowanym obok przystanku przy Alei Piastów/ Hotel Gromada (przystanek po stronie Placu Zwycięstwa) można uzyskać Pilską Kartę Miejską oraz nabyć wszystkie rodzaje biletów (papierowe: jednorazowe, dobowe; okresowe na Pilskiej Karcie Miejskiej) oraz doładowania Elektronicznej Portmonetki. Pracownicy Biura Obsługi Klienta odpowiedzą na Państwa pytania w zakresie komunikacji miejskiej w Pile oraz korzystania z Pilskiej Karty Miejskiej.

Punkt Obsługi Klienta, zlokalizowany w budynku przewoźnika przy ulicy Łącznej 4 zajmuje się dystrybucją wszystkich rodzajów biletów oraz doładowań Elektronicznej Portmonetki. 

Wszystkie autobusy MZK Piła wyposażone są w biletomaty, w których można zakupić bilety jednorazowe oraz dobowe, bilety zakupione w biletomacie są już skasowane. Bilet jednorazowy z biletomatu jest ważny tylko w autobusie w którym został zakupiony do końca bieżącego kursu. Bilet dobowy zakupiony w biletomacie jest ważny tylko w dniu zakupu. Formy płatności akceptowane w biletomatach to gotówka (akceptowane nominały od 5 groszy do 5 złotych) oraz karty płatnicze zbliżeniowe i stykowe. Biletomaty wyposażone są w ekran dotykowy, posiadają przejrzysty interface z dużymi przyciskami. Tylko w przypadku awarii biletomatu bilety można zakupić wyłącznie za gotówkę u kierowcy autobusu.

Bilety papierowe jednorazowe oraz dobowe można także nabyć w różnych sklepach oraz punktach handlowych na terenie Piły.

Infrastruktura

Biuro Obsługi Klienta jest zlokalizowane w parterowym budynku obok przystanku przy Alei Piastów/ Hotel Gromada. Pomieszczenie obsługi znajduje się niemal na wysokości otaczającego je chodnika, a dostęp zapewniony jest za pośrednictwem niewielkiego podjazdu. Budynek nie posiada drzwi automatycznych, drzwi posiadają próg. Najbliższe publiczne parkingi (płatne na zasadach ogólnych obowiązujących w Pile) znajdują się w ciągu Alei Piastów oraz dróg okalających Plac Zwycięstwa.

Punkt Obsługi Klienta oraz Sekretariat znajdują się na parterze budynku biurowego zlokalizowanego w Pile przy ulicy Łącznej 4. Wejście dla klientów znajduje się od strony ulicy Łącznej. Aby wejść do budynku należy pokonać podest, który wyposażony jest w podjazd dostępny z chodnika. Budynek nie posiada drzwi automatycznych ani nie został wyposażony w windę, drzwi posiadają próg. Osoba o ograniczonej mobilności jest obsługiwana na parterze budynku. Najbliższy parking dla klientów znajduje się w szczycie budynku od strony ulicy Śniadeckich. Po przeciwnej stronie ulicy znajduje się ogólnodostępny, bezpłatny parking.

Stacja Diagnostyczna znajduje się na terenie zajezdni przy ulicy Łącznej. W celu skorzystania z jej usług należy wjechać główną bramą z ulicy Łącznej na teren zajezdni i kierować się w prawą stronę. Hala stacji oznaczona jest wyraźnym szyldem umieszczonym nad bramą. Obok hali znajdują się miejsca parkingowe dla klientów oraz pomieszczenie obsługi klientów Stacji Diagnostycznej, w tym miejsce dedykowane dla osób o ograniczonej mobilności. Do pomieszczenia znajdującego się na wysokości zbliżonej do otaczającego je terenu prowadzą drzwi posiadające próg.